Skoči do osrednje vsebine

Otroci so spoznavali skrivnostni svet mahov in ustvarili rastlinski terarij

Gozdarski inštitut Slovenije vsako leto konec maja organizira Dan odprtih vrat, na katerega povabijo predšolske in šolske otroke. Letos se je dogodka pod Rožnikom udeležilo preko 400 otrok iz okoliških vrtcev in osnovnih šol. Otroci so lahko sodelovali v 15 različnih delavnicah, ki so jih za njih pripravili sodelavci Gozdarskega inštituta Slovenije, Zavoda za gozdove Slovenije in Lutre, Inštituta za ohranjanje naravne dediščine. Namen dogodka je bil otrokom približati delo teh organizacij, predstaviti vsebine zanimivih raziskovalnih in naravovarstvenih projektov ter v njih vzbuditi pozitivne občutke do narave.

V projektu LIFE-IP NATURA.SI so zasnovali in organizirali delavnico z naslovom "Čarobni gozdni vrt", na kateri so otrokom predstavili skrivnostni svet mahov in skupaj z njimi ustvarili majhen košček gozda, ki so ga sestavili v obliki rastlinskega terarija ter ga odnesli s seboj v razred. Predvsem redke in ogrožene mahove preučujejo na Gozdarskem inštitutu Slovenije tudi v okviru tega projekta. Mahovi so pomemben del naravnega okolja ter predstavljajo vrstno raznoliko in funkcionalno zanimivo skupino organizmov, zato je pomembno, da o njih izvedo kaj več tudi najmlajši.


Delavnico »Čarobni gozdni vrt« so organizirali v projektu LIFE-IP NATURA.SI (foto: Ana Simčič)

Na delavnici so otroke popeljali v zanimivo raziskovanje skrivnostnega sveta mahov, kjer so skozi različne interaktivne aktivnosti spoznavali njihove posebnosti in pomembno vlogo v naravi. Najprej so jim predstavili osnovne značilnosti mahov, kot so njihova struktura, življenjski pogoji in razmnoževanje, njihova uporabnost in druge zanimivosti. Majhne podrobnosti mahov so otroci opazovali s pomočjo digitalne kamere, ki jim je še posebno približala njihov drobni svet. Poleg tega so spoznavali tudi različne organizme, ki jim mah predstavlja pomemben življenjski prostor. Pojasnili so jim tudi, da so nekateri mahovi zelo redki in zato zavarovani. Predstavili so jim ključne dejavnike, ki jih ogrožajo, kot so na primer onesnaženost okolja, podnebne spremembe in motnje, urbanizacija, kmetijstvo, komercialna raba, izsuševanje barij in drugih mokrišč.


Za predstavitev podrobnosti sveta mahov in njihovih prebivalcev so uporabili lupo in digitalno kamero, s katere so sliko prenesli na tablični računalnik. (foto: Gregor Skoberne)

Na delavnici so otroci lahko prijeli mahove v roke, jih povohali in raziskovali njihovo teksturo, kar je pripomoglo k senzoričnemu učenju. Skozi vprašanja in odgovore so aktivno sodelovali in delili svoja opažanja ter razmišljanja.  


Otroci so skrbno izdelovali svoje terarije (foto: Gregor Skoberne)

Osrednji del delavnice je bil ustvarjanje terarijev z mahovi. Otroci so z navdušenjem in ustvarjalnostjo oblikovali svoje mikro ekosisteme, pri čemer so se učili o pomenu vsake komponente terarija in o skrbi za rastline. Zagnani mladi ljubitelji narave so z veseljem poslušali navodila in pripravili spodnjo plast drenaže, substrata in nato nanjo nasadili plast rastlin, ki so jo sestavljali mahovi, praproti, bršljan in različna zelišča. Za dodatno popestritev so dodajali lišaje, storže, kamne in polžje hišice, vejice in drugi naravni material iz gozda, ki so ga nabrali organizatorji. 

Delavnica je bila odlična priložnost za spodbujanje otroške radovednosti, razvoj ročnih spretnosti in spodbujanje ekološke ozaveščenosti. Otroci so se naučili, kako pomembni so mahovi za naravno okolje in za človeka, saj imajo pomembno vlogo pri zadrževanju vlage v tleh in njihovih tkivih, pri preprečevanju erozije in čiščenju vode. 


Ustvarjanje rastlinskega terarija (foto: Ana Simčič)

Otroci in njihovi mentorji so bili nad izvedbo delavnic navdušeni, kar potrjuje tudi fotografija, ki so jo poslali učenci Osnovne šole Vižmarje-Brod. Na njej so poustvarili svoje najljubše delavnice in se organizatorjem zahvalili za trud.


Zahvala učencev Osnovne šole Vižmarje-Brod za pripravljene delavnice 

Organizatorji se zahvaljujejo projektu LIFE-IP NATURA.SI za sofinanciranje materialov, ki so omogočili izvedbo poučnih in zanimivih delavnic za otroke. Veselijo se prihodnjih priložnosti, kjer bodo lahko še naprej spodbujali ljubezen do narave in raziskovanja pri mladih generacijah, saj verjamejo, da je prihodnost v rokah mladih. Pomembno je, da otroke učimo spoštovanja do okolja, občutka do narave in živih bitij ter jih ozaveščamo o pomenu ohranjanja narave za prihodnje generacije.

Avtorja: A. Simčič in L. Kutnar, Gozdarski inštitut Slovenije, Ljubljana

Hvala za vaš odziv

Če želite na vaš odziv prejeti odgovor odgovorne institucije, lahko zaprosite za odgovor.

Pomagajte nam izboljšati spletišče
Ste našli informacije, ki ste jih iskali?
DA NE