Skoči do osrednje vsebine

Več kot četrtina medijskih objav o projektih Nature 2000 v lanskem letu

V LIFE integriranem projektu za okrepljeno upravljanje Nature 2000 v Sloveniji je Zavod Štirna pripravil 2. letno analizo medijskih objav o Naturi 2000 v Sloveniji in analizo lastnih digitalnih medijev za leto 2021. V preteklem letu se je število objav o Naturi 2000 v slovenskih medijih povečalo za 20 odstotkov. Več kot četrtino medijskih objav o Naturi 2000 v Sloveniji ustvarijo projekti Nature 2000 in projekt LIFE-IP NATURA.SI.

Medijska analiza o Naturi 2000 za leto 2021: Več kot 34 % rast objav v projektu LIFE-IP NATURA.SI

V letu 2021 so slovenski mediji poročali v 1.901 objavi, kar je za 20,3 odstotka več kot v letu 2020. V povprečju se Natura 2000 pojavi v 158 objavah na mesec (v letu 2020 v 131 objavah na mesec). Največ objav smo v letu 2021 zabeležili v mesecu maju (11,52 %) in novembru (10,57 %). Najmanj objav je bilo v januarju (5,21 %) in avgustu (6,05 %). Deleži medijskih objav glede na tip medija (tisk, radio, TV, splet) v letu 2021 ne odstopajo od leta 2020.

Graf 1: Absolutno število objav glede na tip medija (internet, tisk, radio, televizija) o Naturi  2000 v Sloveniji po mesecih (januar - december 2021). Povprečno beležimo 158 objav na  mesec. Največ objav je v mesecih maj, november in december. Najmanjše število objav je  v mesecih januar, februar in avgust. Vrstni red mesecev je naveden glede na število objav.

Graf 1: Absolutno število objav glede na tip medija (internet, tisk, radio, televizija) o Naturi 2000 v Sloveniji po mesecih (januar - december 2021). Povprečno beležimo 158 objav na mesec. Največ objav je v mesecih maj, november in december. Najmanjše število objav je v mesecih januar, februar in avgust. Vrstni red mesecev je naveden glede na število objav.

Za kvalitativno analizo medijskih objav so objave razdeljene v štiri tematske sklope:

  1. osnovni tematski sklop: investicije/gospodarstvo, kmetijstvo, gozdarstvo, vodarstvo in turizem
  2. specifični tematski sklop: projekti Nature 2000 (brez projekta LIFE-IP NATURA.SI), naravni parki in nagrada Natura 2000
  3. komunikacijske aktivnosti projekta LIFE-IP NATURA.SI
  4. tematski sklop: splošno o Naturi 2000

Pri vseh tematskih sklopih beležimo absolutno rast medijskih objav. Glede na leto 2020 se je število objav v največji meri povečalo v 3. sklopu (komunikacijske aktivnosti projekta LIFE-IP NATURA.SI), in sicer za več kot tretjino (34,34 %), za skoraj četrtino se je povečalo število objav na temo splošno o Naturi 2000. V specifičnem tematskem sklopu (projekti Nature 2000, naravni parki, nagrada Natura 2000) se je število objav povečalo za petino (19,37 %).

Projekti Nature 2000 skupaj s projektom LIFE-IP NATURA.SI ustvarijo za več kot četrtino medijskih objav (27,73 %) o Naturi 2000 v Sloveniji, kar je največ med vsemi temami.

V projektu LIFE-IP NATURA.SI smo opredelili 23 različnih tematik medijskih objav, kar je za 17 več kot v letu 2020. Največji delež objav smo spodbudili s komunikacijskimi aktivnostmi ob Evropskem dnevu Nature 2000 ter s partnerstvom z naravoslovnim dokumentarnim filmom Divja Slovenija in fotografsko razstavo Natura 2000 in Divja Slovenija: Narava povezuje.

Celotno medijsko analizo o Naturi 2000 v Sloveniji najdete na tej povezavi.

Družbena omrežja tudi za Naturo 2000 postajajo vodilni spletni kanal komuniciranja

Analiza spletnih medijev Natura 2000 Slovenija vključuje naslednje digitalne kanale komuniciranja:

Družbena omrežja v svetovnem merilu imajo največji dnevni doseg, kar se letos odraža tudi v analizi spletnih medijev Natura 2000 Slovenija za leto 2021. 

Petino obiska spletnega mesta natura2000.si ustvarijo lastna družbena omrežja. Spletno mesto natura2000.si smo v letu 2021 nadgradili s številnimi vsebinami (nove rubrike: Gradiva za otroke, Dokumentarni filmi, Miselne igre, Dobre prakse) in pripravili 94 novic. Doseg spletnega mesta v letu 2021 ni statistično značilno presegel obiska v letu 2020, se je pa za več kot enkrat povečal doseg družbenih medijev (215,94 % v primerjavi z letom 2020). Doseg družbenih omrežij v letu 2021 je v primerjavi s spletnim mestom za dvakrat večji (192,27 %).

V projektu LIFE-IP NATURA.SI smo v letu 2021 ustvarili 20 video prispevkov za YouTube kanal Natura 2000 Slovenija. Skupno smo v projektu v zadnjih dveh letih pripravili 31 video prispevkov. 

Celotno analizo spletnih medijev Natura 2000 Slovenija za leto 2021 najdete na tej povezavi.

Hvala za vaš odziv

Če želite na vaš odziv prejeti odgovor odgovorne institucije, lahko zaprosite za odgovor.

Pomagajte nam izboljšati spletišče
Ste našli informacije, ki ste jih iskali?
DA NE